עלויות השימוש בחשמל בבנייני משרדים להשכרה בתל אביב, עשויות להגיע לחצי מעלויות אחזקת הבניין או אף יותר. שני נושאים מהווים את הסיבות העיקריות לעלויות אלה, והם: עלות הפעלת התאורה ועלות מיזוג האוויר. חיסכון בעלויות החשמל בבנייני משרדים בתל אביב מאפשר להוריד את מרכיבי העלויות השוטפות וכך גם להוריד את דמי הניהול המשולמים על ידי דיירי הבניין.
עלות התאורה בבניין
התאורה בבנייני משרדים מחולקת בגדול לשני תחומים – תאורה הקרויה תאורה פנים משרדית, אשר עלותה נמדדת ללא קשר בין דייר למשנהו ונגבית חודשית משוכרי אותו הנכס או מבעלי הנכס בגין שימוש חודשי מקומי, ותאורת השטחים הציבוריים, אשר מאירה את חדרי המדרגות, הפרוזדורים, את הלובי, התאורה החיצונית, החניונים, וכוללת גם תאורת גן ושילוט הבניין.
החיסכון בתאורה בבניין
החיסכון בעלויות הפעלת התאורה בשטחים הציבוריים בבניינים הוא חלק מתפקידו של מנהל הבניין. חשובה קודם כל בחירת התאורה הנכונה, וכיום הגישה היא לבחור בתאורה ה”ירוקה”, שאמנם עלותה הראשונית גבוהה יותר מן הרגילה – אך לאורך הזמן היא מצדיקה את ההשקעה כחסכונית לעומת התאורה הקונבנציונאלית שקדמה לה.
דבר שני, מנהל הבניין צריך לשקוד על הגבלת השימוש בתאורה רק לזמני העבודה בבניין. מכאן נובע חיסכון גדול מאד – מקיצור של שעות הפעילות בהן התאורה מופעלת בהתאם לשעות העבודה וזמני השהות של עובדי הבניין. זאת עושה המנהל על ידי שילוב של שני אלמנטים – טיימר, אשר מכבה את התאורה אוטומטית בשעה מסוימת, ו/או גלאי נפח, המזהה תנועה או לחילופין חוסר של תנועה בקומה מסוימת או באזור בבניין, ובהתאם לכך מכבה או פותח את התאורה באזור.
המרכיב האחרון של נושא העלות הוא הציוד עצמו. תאורה זקוקה לחידוש והחלפה שוטפים של נורות התאורה, כאשר בתאורה ירוקה יהיו אלה נורות LED שיכולות לחיות זמן רב. בנוסף, ישנה עלות של החלפת המנורות עצמן, החלפה או תיקון של שלטי הכוונה, וכל המרכיבים הדורשים תאורה ברחבי הבניין כולו.
כמו בכל מערכות הבקרה בבניין המשרדים, גם מערכת התאורה מנוטרת באופן קבוע בשטחי משרדים להשכרה בתל אביב, וזאת בכדי להבטיח שהתאורה של הבניין מתפקדת תוך כדי חיסכון מירבי.